Ticker

6/recent/ticker-posts

Gudang Rombengan Tawau

Orang yang berasal dari Tawau pastinya biasa dengan istilah "Rombengan". Di semenanjung, ianya di panggil bundle. Rombengan atau bundle ini ialah tempat dimana kita boleh membeli pakaian terpakai yang datangnya dari Korea, Jepun, China, Taiwan dan USA.

Bagi sesetengah individu yang mindanya tertutup, rombengan ini ialah tempat orang yang tiada kelas kerana pakaian terpakai. Pertama, anda salah. Dan kedua, anda juga salah. Rombengan memang tempat membeli pakaian terpakai, tetapi bukan sahaja dikunjungi oleh rakyat yang berpendapatan rendah, tetapi golongan pekerja berkolar putih juga. Mungkin ramai yang tidak percaya, tapi itulah hakikatnya.

Di Tawau sahaja ada 4 tempat dimana untuk peniaga rombengan iaitu di Kawasan sabindo, Jalan Damai, Ice Box dan juga yang terbaru, di kawasan Hill Top. Tawau yang begitu kecik ini ada 4 tempat untuk menjual rombengan. Jadi, anda boleh bayangkan bagaimana sebenarnya bisnes rombengan ini. Dan kali ini kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana keadaan sebenar didalam gudang salah satu agen barangan rombengan di Tawau.







Beginilah keadaannya. Semua stok ini untuk menampung permintaan dari penjual di sekitar Tawau dan ada juga yang di ekspport ke Indonesia.

Jadi rasanya anda sudah tahu betapa besar sebenarnya perniagaan rombengan ini. Kami sebagai salah seorang peminat barangan rombengan rasa bertanggungjawab untuk menyampai mesej ini kepada yang tidak tahu dan sering memandang sinis tentang perniagaan dan barangan rombengan ini.

Post a Comment

16 Comments