Ticker

6/recent/ticker-posts

[Tahniah]Penghargaan Buat Bloggers Dari Tawau

Bagi seorang penulis blog, penghargaan yang paling besar ialah pihak lain mengiktiraf apa yang mereka lakukan. Minggu ini adalah berita yang mungkin sedikit menggembirakan blogger-blogger dari Tawau.

Tawaubloggers mendapat satu ruangan khas di Akhbar Tanjung Metro. Ruangan bertajuk "Khabar Internet Bersama TBU" akan muncul pada setiap terbitan akhbar Tanjung Metro. Dan pada edisi 2011 bil. 11, Khabar Internet Bersama TBU muncul kali pertama dengan edisi pengenalan Mengenai TBU.



Yang paling best, muka belakang, TBU mendapat full page berwarna. Anda boleh mendapatkan akhbar Tanjung Metro di kedai-kedai buku berhampiran anda. Siapa dapat kenal muka penulis blog ini akan mendapat peluang bekenalan dengan penulis blog ini secara percuma. Oh yeahhh.




Untuk pengetahuan anda, ini bukan kali pertama TBU disebut didalam akhbar, seingat kami, TBU sudah pernah muncul 2 kali sebelum ini. Malangnya, kami tiada keratan akhbar tersebut.

Selain itu, satu lagi penghargaan kepada rakan bloggers kami. Kepada yang masih ingat, kami pernah buat post mengenai Kedai Rugby blogspot pada blog lama di tumblr. Semalam, owner Kedai Rugby Blogspot, En. Yusuf telah mendapat pengiktirafan sebagai salah seorang bloggers yang berjaya menjana pendapatan melalui blog beliau.

Berita mengenai beliau boleh di baca melalui New Sabah Times edisi 24 Februari 2011.



Patut beriya-iya sms kami suruh beli New Sabah Times semalam. cehhh.

Ini merupakan satu penghargaan yang rasanya tidak dapat di beli dengan wang ringgit. Juga tidak dapat diminta begitu sahaja. Masyarakat sendiri akan menyedari samaada apa yang kita tulis itu berguna atau tidak. Yang penting ialah blog sebenarnya adalah satu medium penyampai. Terpulang dari pengendali dan penulis blog itu untuk menyampaikannya untuk tujuan baik, perniagaan atau sekadar menyebarkan berita palsu yang pastinya membawa lebih banyak keburukan.

Post a Comment

3 Comments

  1. terima kasih atas sumbangan & tunjuk ajar dair Tawau Bloggers.
    sama2 lah, kita berkongsi kejayaan! tawau boleh bah... hehehe.

    plz visit: http://kedairugby.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. baru mengunjungi blog nie...tahniah....

    ReplyDelete
  3. Macam-macam boleh buat dengan sebuah blog..

    ReplyDelete