Ticker

6/recent/ticker-posts

Kompleks Pelabuhan Baru Tawau

Soalan : kepada followers kami di Twitter. Masih ingat ini tweet.??



Sebagaimana yang kami tweetkan semalam, kami mendapat peluang melihat pelan Kompleks Pelabuhan Baru Tawau. How did we get that.? lets just say we have friend of a friend from the inside. Muahahahaha.

Tetapi, kami tidak boleh snap dengan lebih detail kerana kami tidak menggunakan 5DMII. Mungkin suatu hari nanti. Tapi yang penting, pelan itu memang betul-betul ada dan Kompleks Pelabuhan Baru Tawau ini dikatakan yang paling canggih di Sabah.



Kalau mengikut pemahaman kami berdasarkan lukisan plan tersebut, kawasan pasar ikan dan SAFMA akan di naiktaraf. Bangunan 2 tingkat akan didirkan di kawasan tersebut dan akan menempatkan Pejabat Imigresen, lot-lot kedai dan tempat makan. Kedudukan Pasar Ikan Tawau masih belum diketahui apakah berada pada kompleks bangunan yang sama atau dipindahkan ke satu tempat baru. Sama-sama kita nantikan.



Ini adalah detail untuk projek tersebut. Pemilik tanah ialah Sabah port. Pembangun ialah Fokasjadi Sdn. Bhd dan arkitek ialah Innotech Design Architects Sdn. Bhd. Menurut khabar angin, projek ini bernilai RM 50 juta dan dikatakan bermula pada 2013.

Sama-sama kita nantikan updates mengenai projek ini. Sekiranya ada informasi dan updates, kami akan postkan melalui twitter kami terlebih dahulu.

Sekarang anda sudah ada sebab untuk mengikut kami di twitter kerana segala cerita, khabar angin dan gosip-gosip panas akan keluar dari twitter kami terlebih dahulu.

Post a Comment

0 Comments